Leveren via Thuisbezorgd.nl

Mezzo lunch & zo heeft jarenlang ook aan particulieren geleverd via de website van Thuisbezorgd.nl. Echter, doordat Thuisbezorgd begonnen is met het stellen van volstrekt onredelijke eisen en het na 11 jaar anders interpreteren van diverse regels uit hun voorwaarden, leveren we (voorlopig) NIET meer via Thuisbezorgd.nl. Deze bijna-monopolist denkt dat ze alles kunnen maken wat ze in hun hoofd halen, en dat pikken we niet langer.

Allereerst is er de afdracht van -wat men zegt- 13%. In werkelijkheid ligt deze door extra administratiekosten en een trucje met de BTW bijna op 15%. Wanneer je dan bedenkt dat een gemiddeld horecabedrijf tussen de 20 en 30% marge maakt op hun producten, dan zul je begrijpen dat je als bedrijf geen zin hebt om voor zo'n uitgeklede marge te gaan werken. En ja, ik weet dat we ons zelf aangemeld hebben bij deze organisatie, maar toen we begonnen was de afdracht slechts 6% en geen 13...

Ten tweede is er het zogenaamde Gelijkheidsprincipe: je mag voor leveringen via Thuisbezorgd geen cent meer vragen dan voor klanten die op een andere manier bestellen. Dat geldt voor de prijzen van de producten, maar ook voor bezorgkosten, minimum orderbedragen enz. Bedenk daarbij dat een gemiddelde bestelling via Thuisbezorgd slechts eenderde is van een gemiddelde bestelling via onze eigen website. Aangezien de kosten voor het bezorgen van broodjes bij een bestelling van 20 euro gelijk zijn aan die bij een bestelling van 60 euro zal duidelijk zijn dat het er dus gewoon niet uit kan! En volgens de nieuw geinterpreteerde regels van Thuisbezorgd mogen we voor kleine bestellingen via Thuisbezorgd geen bezorgkosten vragen, als we dat ook niet doen voor kleine bestellingen via onze eigen website. Op zich begrijpelijk, maar wij hebben zelden of nooit zulke kleine bestellingen via onze eigen site. Bovendien heeft Thuisbezorgd het ruim 10 jaar lang wel goed gevonden...! 

Ten derde is er onenigheid over het infoblok dat je boven je menukaart op hun website op kunt laten nemen. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik daar door een medewerker van Thuisbezorgd laten opnemen dat we een afwijkende -langere- levertijd hebben dan normaal. Dit bericht heeft er al die jaren gestaan, maar is nu plotseling verwijderd. Reden: in het infoblok mogen alleen mededelingen over de producten staan, en geen andere mededelingen. Anderhalve minuut zoeken op de Thuisbezorgd-website leverde me al meteen 2 voorbeelden op van restaurants die in het infoblok mededelingen omtrent levertijd hadden staan. Een kletsverhaal dus! Nadat ik dat gemeld had aan Thuisbezorgd kreeg ik het verzoek om de namen van die twee restaurants door te geven, zodat ze het konden controleren. Dat hebben we dus maar even niet gedaan!!

KORTOM: VOORLOPIG GEEN THUISBEZORGD.NL MEER VOOR ONS. Iedereen kan gewoon bestellen via onze eigen website www.mezzolunch.nl

Mijn bestelling ()
U heeft nog geen producten in uw broodmandje
Subtotaal
BROODJES,
SALADES,
LUNCHES,
EN MEER
Check hier uw postcode.
Check of we ook gratis bij uw bedrijf bezorgen!
REGISTREER NU!
En laat je lunch op je bureau bezorgen
Onze 9 garanties
Kies voor zekerheid!
Proeflunch bestellen?
Probeer onze kwaliteit vrijblijvend!
Glutenvrije broodjes
Voor mensen met een glutenallergie!
Thuisbezorgd.nl
Gestopt met leveren